Dlaczego wybraliśmy rower B’TWIN 20 cali?
Zakup naszego roweru to był skomplikowany i długi proces. Głównie ze względu na niezdecydowanie małego rowerzysty. Jeśli aż trzy się podobają, to jak wybrać ten jedyny?
Oczywiście zdecydowaliśmy się na przegląd rowerów w Decathlonie, ponieważ najlepiej wypróbować rower, który planuje się zakupić. Nie wyobrażam sobie zamówienie roweru, złożenie go, a potem stwierdzenie, że nie pasuje i kolejne rozłożenie, zapakowanie i jeszcze odesłanie – wcale nie małej paczki.
Może się mylę, ale tak wyobrażam sobie zakup roweru przez internet, dlatego nigdy nie zdecydowałam się na taki zakup.
Braliśmy kilka rowerów 20 calowych dla dziewczynki pod uwagę, ale w końcu wybór padł na dość uniwersalny rower dla dzieci B’TWIN – rower uniwersalny original 500 20” dla dzieci B’TWIN – pod taką nazwą figuruje w sklepie.
Poprzedni rower zakupiliśmy w Decathlonie i ponieważ bardzo dobrze się sprawdzał, a dziecko było z niego bardzo zadowolone, stwierdziliśmy, że zostajemy przy rowerach z Decathlonu.
Najważniejsze kryterium zakupowe roweru dla dziewczynki 20 cali
Naszym głównym kryterium przy zakupie dwukołowca była obecność przerzutek. Dziecko męczyło się jeżdżąc z nami na dłuższe wycieczki, szczególnie pod górę. Co więcej, widać było, że dotychczasowy rowerek jest trochę przymały.
Początkowo planowaliśmy zakup roweru trochę na wyrost, czyli z kołami 24 cale, ale okazało się, że mimo, że dziecko potrafiło na nim jeździć, to rower gabarytowo był zdecydowanie za duży. Dziecko nie dosięgało nogami do ziemi, a także do rączek hamulcowych, które były dalej położone od rączek kierownicy, utrudniając hamowanie.
Mogliśmy również poczekać jeszcze rok i zdecydować się na rower z kołami 24 cale w późniejszym terminie, ale nie chcieliśmy zwlekać, przecież jazda rowerem to wielka przyjemność, a jeszcze większa, kiedy można z niego korzystać bez obawy i strachu 😉
Atuty roweru B’TWIN 20 cali z Decathlonu
Wizualnie rower prezentuje się bardzo dobrze. W cenie zakupu były:
- różowe aluminiowe błotniki
- metalowy czarny koszyk
- stopka do podparcia
- dzwonek
- światła na baterie tył-przód
- odblaski na koła
Tarcza i łańcuch są chronione przez osłonę, co zapobiega nie tylko zabrudzeniu, ale i zabezpiecza łańcuch przed dostaniem się nieproszonych elementów typu gałęzie czy inne przeszkody.
Uwagę zwraca osłona ozdobiona nowoczesną grafiką kolibra.
Jak Wam się podoba? 🙂
Poza tym rower B’TWIN 20 cali jest doskonale przystosowany do jazdy publicznej, gdyż posiada oświetlenie przód -tył na baterie, dzwonek oraz po odblasku na każde koło.
Według mnie światło przednie nie daje doskonałego oświetlenia drogi w czasie jazdy nocnej, więc ze względów bezpieczeństwa warto doposażyć rower w lepszej jakości światło (z większą ilością lumenów).
Obniżona rama roweru sprzyja bezproblemowemu szybkiemu wsiadaniu i zsiadaniu z roweru, a od tylnej strony siodełka mamy tzw. bumper czyli plastikową osłonę, który chroni regulowane siodełko przed uderzeniami.
Po przymiarce, kiedy okazało się, że dobrze się nim jeździ, zaczęliśmy sprawdzać pozostałe kwestie techniczne.
Wiadomo, że na rynku są bardziej kosztowne dziewczęce rowery, np. chociażby z amortyzacją. Tylko czy to wszystko jest potrzebne dziecku, które jeździ często, ale rekreacyjnie?
Nie daliśmy się zwariować i zostaliśmy przy tym uniwersalnym, ale i prostym modelu. Pamiętajmy, że amortyzacja to też dodatkowe kilogramy dla dziecięcego roweru.
Rower 20 cali z Decathlonu – idealny na drogi szosowe i szutrowe
Zgodnie z zaleceniami producenta niniejszy model rowerku dziecięcego jest odpowiedni dla dzieci o wzroście od 120 do 135 cm – czyli mniej więcej dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat.
Obsługa i użytkowanie roweru B’TWIN 20
Rower jest dość lekki. Jego waga to 12,8 kilogramów, a wykonanie to w 100% stal.
Posiada manetki do zmiany 6 biegów oraz dziecięce klamki hamulcowe rozmieszczone tak, że dziecko bez trudu sięga do nich rączkami.
Sprawdzajcie położenie klamek hamulcowych od rączek, bo trafił nam się model Krossa, który miał je dość odlegle ustawione. Wówczas, jeśli można, reguluje się je i ustawia w bliższym położeniu. Jednak nie zawsze jest to możliwe do wyregulowania.
Nasz 20 calowy model B’Twina, ma specjalnie dostosowane klamki hamulcowe do dziecięcych dłoni, więc kwestia bezpiecznego hamowania jest rozwiązana na „dzień dobry”.
W tym modelu roweru zastosowano hamulce szczękowe typu V-Brake. Jak zbudowane są te hamulce? Tworzą je 2 szczęki wyposażone w klocki, które mogą mocniej lub słabiej zaciskać się na obręczy, co umożliwia spowolnienie lub całkowite zatrzymanie obrotu kół. I faktycznie tak jest.
Wieczysta gwarancja
Rower posiada dożywotnią gwarancję, która obejmuje ramę, kierownicę, mostek i widelec.
Innowacja EASY SPEED
Rowerek wyposażony jest w system łatwej zmiany przełożeń Easy Speed. Nie wiem, czy jest tak łatwa i intuicyjna, ale działa w ten sposób w odróżnieniu od innych, że zmiana przerzutek jest możliwa tylko co 1 poziom. Co to znaczy?
Nie ma manualnej możliwości przejścia np. z 6 przerzutki na 1, tylko trzeba schodzić stopniowo tzn, z szóstej na piątą, z piątej na czwartą i tak dalej oraz odwrotnie rosnąco. Zawsze się tak powinno zmieniać przerzutki, ale dla dziecka, które nigdy wcześniej nie miało do czynienia z przerzutkami, nie jest to takie oczywiste.
Jeśli manetka pozwala na zmianę z 6 na 1, to dziecko może nią tak operować czyli do oporu. Niemniej nie powinno się tego robić, chociażby ze względów bezpieczeństwa, gdyż przy takiej rozbieżności przerzutek, może dojść nawet do zerwania łańcucha lub uszkodzenia przerzutek.
Pozostałe detale rowerowe
Nie wspomniałam jeszcze nic o oponach 🙂
Opony są dostosowane do jazdy po asfalcie i drogach gruntowych.
Dętki 20-calowe o przekroju od 1,7 do 2,2, wentyl schrader, chociaż nic mi to nie mówi 😀
Po złożeniu rower posiada następujące wymiary: długość: 140 cm, wysokość: 80 cm, szerokość: 54 cm.
Pozycja na rowerze jest wygodna, kierownica i mostek są zespawane razem, aby ułatwić regulację (tylko na wysokość).
Ciekawostką jest fakt, że można dokupić do niego kółka boczne.
Pewnie zauważyliście na zdjęciach przerzutki Shimano. Póki co sprawują się dobrze 🙂 I mam nadzieję, że tak zostanie.
Pamiętajcie, żeby po zakupie roweru spisać numer ramy. Numer ramy w razie utraty roweru jest potrzebny przy zgłoszeniu kradzieży.
Policja przeprowadza czasem kilka razy w roku bezpłatne znakowanie rowerów – szukajcie tego typu ogłoszeń przy okazji lokalnych imprez. Nie wiem czy można to zrobić indywidualnie. Może Wy coś wiecie na ten temat?
Czy to tani rower dla 6 latka?
Nasz rower z całym wyposażeniem kosztował 699,99 zł. Jest to dość sporo jak na rower, który nie posłuży nam długo. Ale w stosunku do innych rowerów cena wypada dość korzystnie, gdyż średnia przy tego typu rowerach zaczyna się od 800 zł. Dużo czy mało, sami oceńcie według swojego portfela i oczekiwań.
Z minusów mogę wymienić szybko brudzący się biały fragment opon – to zależy jak bardzo pedantyczni jesteście. Nam to jakoś specjalnie nie wadzi 😉
W tym miejscu warto dodać, że dodatkowe wyposażenie w ramach ceny nie jest standardem.
Z reguły rowerom brak błotników, koszyków, stopek, a czasem nawet i pedałów.
Można grać ceną, ale po dokupieniu reszty, okazuje się, że już nie jest tak okazyjnie. Dobór błotników, jeszcze tak wyprofilowanych, że zachodzą w pełni na koło, też nie jest łatwy. Tu dużym wizualnym atutem są niewątpliwie różowe błotniki. Każda 6-latka, 7-latka, 8-latka i 9-latka będzie prezentować się na nim niezwykle szykownie.
Pamiętajcie o kasku w czasie jazdy na rowerze. Jeśli miałby jakieś uszkodzenia, wymieńcie go na nowy.
Odblaski to już w ogóle temat obowiązkowy. My zakupiliśmy odblaskowy bezrękawnik w Decathlonie, na ramę założyliśmy opaskę odblaskową oraz elementy odblaskowe na szprychy (przy przechodzeniu przez drogę bardzo zwiększa widoczność rowerzystów i rowerzystek. Dodatkowe odblaski pionowe na szprychy zamontowaliśmy po zrobieniu zdjęć).
Starajcie się raz w roku robić przegląd roweru i stosujcie się do wskazówek technicznych producenta między innymi: przegląd linek hamulcowych i tarcz hamulcowych, obręczy kół.
Regularnie czyśćcie i smarujcie łańcuch. Przechowujcie rower w suchym miejscu, pilnujcie ciśnienia w kołach i naprężenia łańcucha.
A jeśli to wiedza tajemna, oddajcie rower do przeglądu specjaliście 😉
I jeszcze jedno, rower B’TWIN 20 cali ma wersję roweru dla chłopców w wieku od 6 do 9 lat. I na pierwszy rzut oka, chyba wypadają korzystniej cenowo. Szukajcie w sklepie Decathlon – rowery 20 cali.
Zapraszam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.
Udanych i bezpiecznych przejażdżek!